Jak jsme vytvořili firemní identitu pro pilu.
Klientem je dřevařská firma Píla Košice – Vyšná Myšľa, která nás oslovila s požadavkem vytvořit kompletní firemní identitu a získat nové zákazníky prostřednictvím webové stránky. Podařilo se nám vytvořit tak silnou pozici v online prostoru, že nás začaly oslovovat konkurenční firmy, které chtěly dosáhnout stejného výsledku.
Výzva.
Hned během první schůzky nám majitelé vysvětlili, že dosud jejich zákazníci znali pouze na základě referencí od známých a velkoobchodní odběratelé je získávali klasickým způsobem – telefonováním. Nedisponovali žádným logem, žádnou webovou stránkou a nikdy neměli založené sociální sítě. Firma měla pouze telefonní číslo a jednu e-mailovou adresu.
Začali jsme logem.
Ještě předtím, než jsme se pustili do vytvoření loga, jsme potřebovali vymyslet lepší název, který pomůže zákazníkům lépe lokalizovat, kde firma působí, protože Vyšná Myšľa není všem známá. Proto jsme do názvu přidali Píla Košice - Vyšná Myšľa.
Pokračovali jsme obsahem.
I když se jedná o provoz, který funguje 24 hodin denně v plném pracovním nasazení a který není vždy dokonale uklizený, rozhodli jsme se nafotit a natočit videa zachycující proces zpracování dřeva. Zároveň jsme potřebovali získat materiál na tvorbu webové stránky a obsah pro sociální sítě. Nechtěli jsme totiž používat fotky a videa z fotobanky – chtěli jsme být autentickí. Dohodli jsme si první termíny a vytvořili tyto záběry:
Vytvořili jsme webovou stránku.
S novými fotografiemi a videi jsme se pustili do tvorby nové webové stránky. Zaměřili jsme se na nejpopulárnější produkty, kterými jsou stavební řezivo a palivové dřevo. Těmto dvěma produktům jsme přizpůsobili i SEO optimalizaci podstránek, které jsme potřebovali dostat na přední příčky ve vyhledávání klíčových frází „palivové dřevo Košice“ a „stavební řezivo Košice“. To se nám podařilo, a do dnešního dne je stránka při obou klíčových frázích na 1. místě ve vyhledávání.
Zadefinovali jsme strategii.
Přípravu na získávání nových zákazníků jsme ukončili vytvořením profilů na sociálních sítích a naplánováním obsahu na nejbližších 60 dní. Nastal čas zadefinovat strategii, která nám umožní získávat zákazníky rychle a cíleně.
Vytvořili jsme reklamní účet na Google Ads a spustili první kampaně zaměřené na stavební řezivo a palivové dřevo. Jelikož SEO optimalizace byla v té době ještě příliš nová na to, aby přinášela relevantní leady, rozhodli jsme se rozšířit naše aktivity i tímto směrem.
V portfoliu produktů firmy jsme však měli i další produkt, který byl určen výhradně pro velkoobchod – paletové přířezy. Jelikož pro tento produkt neexistovala žádná vhodná analýza klíčových slov, bylo jasné, že tradiční formy reklamy by nebyly efektivní. Místo toho jsme se rozhodli využít různé databáze potenciálních velkoobchodních odběratelů paletových přířezů a začali jsme je oslovovat e-mailem. E-mail obsahoval profesionální firemní prezentaci zaměřenou právě na tento produkt.
Museli jsme přestat.
Strategie si postupně našla své uplatnění a začali jsme získávat první maloobchodní objednávky. Zpočátku nám rozesílání e-mailových prezentací trvalo déle, ale po zvýšení frekvence na jednou týdně se nám podařilo získat i první velkoobchodní objednávky.
V letech 2022–2023 jsme dosáhli takového množství objednávek a velkoobchodních spoluprací, že bylo nutné pozastavit rozesílání e-mailových prezentací i reklamní kampaně zaměřené na koncové zákazníky. Po dohodě s majiteli jsme naši práci přesunuli výhradně na správu sociálních sítí a tvorbu blogových příspěvků, které podporují organickou návštěvnost webové stránky.